ING sponsor SC Loppersum

Geschreven door Karin Lalkens op . Geplaatst in Nieuwsflitsen

ING is sponsor geworden van voetbalvereniging SC LOPPERSUM enheeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden.

In maart 2014 startte ING met een van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de   geschiedenis van het amateurvoetbal om het amateurvoetbal in Nederland naar   een hoger plan te tillen. Clubs uit heel Nederland maakten met een   onderscheidende en originele pitch kans   op een intensief sponsorschap van de ING. SC Loppersum is één van de ruim 300 amateurclubs in Nederland die   uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een sponsorschap waarmee zij de   komende 3 jaar de samenwerking aangaat met ING. Daarnaast verbindt ING zich   voor de komende 3 jaar aan 122 amateurverenigingen als hoofdsponsor. Met dit   programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een   aanzienlijke impuls geven.

 “We zijn enorm trots   dat we met onze pitch een sponsorschap van de ING in de wacht hebben   gesleept. Het is echt een prestatie van de hele vereniging geweest. We kunnen   met deze extra impuls van de ING onze ambitie voor de komende jaren gaan   verwezenlijken,” aldus Rob Sleurink, voorzitter van SC Loppersum 


  Bakermat van het Nederlandse voetbal


Voetbal begint bij de   amateurvereniging. Amateurverenigingen zijn daarmee de bakermat van het   Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en   gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen,   bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateurclubs aan de basis   van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn   belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd   zijn. Daarom zet de ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle   overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland