Dubbele cijfers en nieuwe hoofdsponsor voor Kloosterburen

Geschreven door Johan Staal op . Geplaatst in Nieuwsflitsen

 

DSC00137_33456g

 

 

                                                                                                                  Bron:  www.tweenul.nl

Het was een drukte van belang op sportpark Kloosterburen. De tweede competitiewedstrijd stond op de rol nadat de eerste wedstrijd met 1-4 van SVZ was gewonnen. Daarnaast werd de nieuwe hoofdsponsor gepresenteerd aan het thuispubliek. De VV Kloosterburen heeft met Europlant Aardappel BV een internationaal opererend bedrijf de komende drie jaar een hele goede sponsor aan zich verbonden. In de nieuwe outfit werd tegenstander Woltersum ook nog even met 10-2 (!) aan de kant gezet. Dubbele winst derhalve voor Kloosterburen.

De sponsor had gekozen voor Kloosterburen vanwege onder andere de goede uitstraling van de club. Dat werd tegen Woltersum helemaal waargemaakt.

Trainer Willem Pettinga werd gedwongen de jeugdige keeper Rick Heemstra op te stellen omdat eerste keeper Lex Stok nog een verlate vakantie had ingepland. Met Heemstra onder de lat en een aantal jeugdige spelers in de gelederen zoals de talentvolle Gideon Steur begon Kloosterburen voortvarend. Met enige hulp van Woltersum (rode kaart in de 10de minuut) stond het 3-0 bij rust.

De tweede helft was er een voor de statistieken. Met bijna speels gemak werd er nog 7(!) keer gescoord door de withemden en twee keer door Woltersum. Bij de 10-2 stond zelfs de hoofdsponsor mee te juichen. Door deze monsterscore staat Kloosterburen na twee wedstrijden bovenaan in 5E met een doelsaldo van 14 voor en 3 tegen.