En nu nog mooi weer.

Geschreven door org. Beach Soccer op . Geplaatst in Binnen de lijnen

Het is nog een dikke maand tot aan het kampioenschap, maar slechts Moeder Natuur lijkt de meest succesvolle editie van het Open N.K. Beach Soccer ooit nog in de weg te kunnen staan. De aanmeldingen zijn de afgelopen maanden binnen blijven stromen, waardoor het totaal aantal deelnemende teams tot nu toe op 58 staat.

 image 2015 05 14 1
Weersomstandigheden

Tijdens de voorgaande edities hielp het weer niet echt mee, zo beaamt ook Mick Zuurman van Beach Soccer Blauwestad. ‘Eigenlijk hebben we tijdens de voorgaande edities nooit echt een stralend zonnetje mogen begroeten. Voor dit jaar hebben we dus maar wat extra budget vrij gemaakt voor drie dagen zon met 24 graden.’ Zo lacht de voorzitter het tegenvallende weer van de afgelopen jaren als een boer met kiespijn weg. ‘Zonder gekheid, het zou geweldig zijn als we dit jaar mooi weer hebben. Het zegt overigens veel over de populariteit van de sport en de kracht van onze organisatie dat de deelnemers terug blijven komen. Ik zie dat als een groot compliment.’

Continuïteit

Dat de deelnemers terug blijven komen blijkt uit de cijfers. Van de 14 deelnemers van vorig jaar bij de heren hebben zich inmiddels 13 wederom aangemeld. Daarbij zijn er 11 nieuwe gezichten te verwelkomen, waardoor het totaal bij de heren inmiddels al op 24 deelnemers staat. De continuïteit van het toernooi lijkt dus gewaarborgd. ‘Er zijn een aantal teams die al vanaf het begin mee doen. De meeste teams in ieder geval al zeker vier jaar. Ik noem ze vaak het cement tussen de eerste stenen van het toernooi dat zo hard groeiende is. Die teams zijn van essentieel belang en krijgen dan ook veel waardering van ons’. Ook bij de dames gaat het goed. Inmiddels zijn er 10 aanmeldingen binnen voor deze klasse. Op zondag 21 juni is het de beurt aan de B-junioren en D-pupillen, met op dit moment respectievelijk 7 en 13 deelnemende teams. Het G-voetbal blijft qua aanmeldingen iets achter dit jaar.

Professionalisering

De organisatie kondigde eerder dit jaar al aan stappen te willen maken op kwalitatief gebied. De afgelopen maanden is hier invulling aangegeven. ‘De marketing is dit jaar vele malen beter ingevuld. Ook op de locatie van het toernooi valt de ontwikkeling terug te zien, zo hebben we dit jaar een echt hoofdveld met officiële boarding. Sponsoren die hun naam op dit evenement prominent aanwezig willen hebben kunnen een sponsorovereenkomst afsluiten waarin een aantal meter boardingreclame verwerkt zit. Voor diezelfde sponsoren wordt een aparte VIP-ruimte ingericht, en er wordt een meerjarig mediapartnerschap afgesloten met Groot Groningen. Het is eigenlijk teveel om op te noemen. Kom het aanschouwen zou ik zeggen!’

Supporters

De organisatie hoopt dat dit aanschouwen door vele supporters en andere sportliefhebbers wordt gedaan. ‘We willen graag een geweldig kampioenschap neerzetten met bijbehorende sfeer. Daar hoort veel publiek bij. Komt dus allen, ik beloof dat het de moeite waard is!’.