Webdesignbureau Grasgroen.com laat niemand 'zwemmen'.

Geschreven door Johan Staal op . Geplaatst in Binnen de lijnen

Grasgroen.com is sinds kort sponsor van Puurvoetbalonline. Een gebaar waar we uiteraard blij mee zijn en vandaar dat we Grasgroen.com via een sponsorportret graag even nader voorstellen.
Grasgroen
www.grasgroen.com  is een webbureau/ontwerpstudio dat staat voor diversiteit en producten levert waar het zeker van wil zijn dat ze werken voor een organisatie. Dat vertaalt zich ook in de naam van een onderneming  dat sinds 2006 actief is op het gebied van het helpen van ondernemers c.q. opdrachtgevers. Vandaar, zo vertelt eigenaar Rick van der Veen, is er voor grasgroen als huiskleur gekozen. ‘Gras geeft een grote diversiteit aan kleuren  en die diversiteit willen wij als webbureau ook laten zien. Bij iedere vraag die een opdrachtgever stelt wordt altijd samen gekeken naar het doel en de doelgroep. Als voorbeeld kan ik bijvoorbeeld geven dat een ondernemer soms graag een webshop aan zijn website wil koppelen waarbij we samen tot de conclusie komen dat we dat niet moeten doen. Dat geldt ook voor een eigen website, samen willen we met onze opdrachtgever er iets moois van maken. Daarom zeg ik ook altijd, we willen met grasgroen.com helpen en niemand laten ‘zwemmen’.

In 2006 begon Rick van der Veen samen met een compagnon met grasgroen.com. Een jong bedrijf dat het twee jaar later zwaar te verduren kreeg. ‘In 2008 kregen we te maken met de iedereen wel bekende crisis en kregen ook wij het lastig. Dat was voor niemand een prettige periode. Gelukkig gaat het nu weer beter al moet ik daar wel aan toevoegen dat we met elkaar hard moeten werken om opdrachtgevers binnen te halen,” vertelt de in zijn vrije tijd onder andere voorzitter van de voetbalvereniging VVK zijnde Rick van der Veen. Dat hard werken is overigens iets wat de 44-jarige ondernemer niet erg vind. ‘Daar haal ik juist de energie voor mijn andere activiteiten uit. Als ik als ondernemer niet het nodige energie in mijn eigen onderneming zou stoppen zou ik anderen ook moeilijk kunnen motiveren. Daarbij komt dat het leveren van een product waar een opdrachtgever zeer tevreden over is voor positieve energie zorgt. Wat dat betreft kan je het vergelijken met een voetbalclub. Als daar de resultaten goed zijn is het gemakkelijker om sponsoren te werven, komen er sneller nieuwe leden bij en leeft een vereniging veel meer.”

Een duidelijk verhaal van een ondernemer die er voor dus voor staat om met groengras.com ondernemers te helpen. Het samen iets willen doen heeft het bedrijf, dat in 2016 zijn tien jarig jubileum viert, namelijk hoog in zijn vaandel staan. ‘Bij iedere vraag wordt samen met de opdrachtgever het doel en de doelgroep(en) vastgesteld. Daarna bepalen we samen het concept voor hoe we een website, webshop (Apps) of branding (huisstijlen en merken) uit gaan werken. Ons creatief bureau, en cross mediale dienstenpakket, blijft dus gericht op de markt en doelgroep(en). Hiermee zorgen we ervoor dat onze opgeleverde producten van waarde zijn. Of het nu het maken van een logo, huisstijl, website of webshop betreft, onze diensten moeten begrijpelijk, doeltreffend, toepasbaar en betaalbaar zijn.”