Clubsites kunnen in veel gevallen wel wat actueler

Geschreven door Johan Staal op . Geplaatst in Even na praten

De maand augustus is een maand waarin ik heel veel sites van voetbalverenigingen bezoek. Informatie opsporen voor de diverse voetbijlages waar ik aan mee mag werken is namelijk belangrijk. Het is namelijk wel prettig om te weten wanneer je een trainer probeert te bellen dat er al een paar trainingen opzitten. Dan weet je, ik bel hem niet terwijl hij heerlijk op een mooi strand ligt of ergens anders zijn welverdiende vakantie doorbrengt.
naamloosZo kom ik dus deze dagen regelmatig op diverse clubsites en dan val ik bijna ondersteboven van verbazing. Sites waar voor geen stuiver nieuws opstaat trekken volgens de gegevens die op de homepage staan karrevrachten aan bezoekers. Nou is karrevracht misschien niet het juiste woord maar aantallen van iets meer dan 200 bezoekers per dag waar het laatste nieuws bij wijze van spreken een verslag van de slag bij Nieuwpoort in 1600 was, vind ik veel. Dan denk je, hoe is het mogelijk dat een clubsite met geen nieuws zoveel bezoekers trekt.

Daar is een hele logische verklaring voor want leden zijn natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar de komende activiteiten van hun club. Die willen weten wanneer de trainingen weer beginnen, wanneer er gespeeld moet worden en meer van dit soort toch niet onbelangrijke mededelingen.

Vorige week hoorde ik nog, tegenwoordig wordt alles doorgegeven via de sociale media. Dat is gemakkelijker want op die manier kan een trainer of leider iedereen bereiken. Dat klopt maar ik kan mij toch niet voorstellen dat iedere willekeurige E-pupil met een mobiele telefoon in verbinding met zijn trainer of leider staat en we hebben ook nog zoiets als andere belangstellenden die graag willen weten wanneer bij een vereniging de bal weer gaat rollen.

Dat zal ongetwijfeld zorgen voor het groot aantal bezoekers op clubsites waarvan je een groot aantal sites in de categorie, bagger’ kunt rangschikken. De term, bagger’ gebruik ik niet om even de populaire jongen uit te hangen maar clubs mogen het meer zien als een waarschuwing. Veel clubsites worden namelijk omlijst met namen van sponsoren die de voetbalvereniging, in welke vorm dan ook, ondersteunen.

Een clubsite, of sites van evenementen, behoort daarom gewoon actueel te zijn want een site waar staat dat een al twee jaar geleden vertrokken hoofdtrainer nog steeds in dienst is komt niet echt geloofwaardig over.

Niemand hoeft mij te vertellen dat een site actueel houden veel energie en vooral tijd kost. Daar weet ik na ruim 31/2 jaar Puurvoetbalonline voldoende over mee te praten. Maar in mijn, rondreis’ langs de diverse clubsites in Voetballand Wonderland werd ik, verrast’ door de wijze waarop veel verengingen met het promoten van hun eigen club, en niet te vergeten, sponsoren, omgaan want op veel sites was nog geen spoor van een eerste selectie richting het seizoen 2013-2014 te bekennen.